Max20 er visionen om at staten
maksimalt må gribe ind i 20% af livets forhold.

Er det fuldstændigt urealistisk at forestille sig at en dansker selv bestemte over 80 procent af sin tilværelse og indtægt, og tillod staten at bestemme over resten 20%?

I dag lægger den offentlige sektor beslag på næsten 50% af Danmark økonomiske ressourcer. Man kan med andre ord sige at staten griber ind i halvdelen af vores økonomiske liv!

Læs mere

Max20 Blog

Search:

RSS 2.0

Politikerne blander sig for meget

Grufuldt at læse Helle Thorning-Schmidts udsagn på [berlingske.dk] om at politikerne blander sig for lidt. Helt ærligt, mindst 60% af mit liv styres fra Christiansborg. Kunne jeg, en normalt fungerende dansker der kan forsørge sig selv og ikke ligger andre til last ikke få lov til at styre mit eget liv uden indblanding fra politikerne. De største problemer i mit liv har altid haft rod i det offentlige system, der tvinger mig til at agere irrationelt. Her behøver jeg blot nævne hvor mange hindringer Christiansborg lagde mig i vejen da jeg giftede mig med en russisk læge, som kunne hjælpe med at afhjælpe lægemanglen i Danmark. Nej, politik er ikke løsningen. Politik er problemet!

Post by Kjeld Flarup on 02-08-2009 kl. 22:56

Comments

Post A Comment

Dit navn: 
Emne: